Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 8 juli 2015

Jag har inget att berätta egentligen,

eftersom mitt liv förvisso är underbart men även väldigt enahanda.
Jag tvättar städar skriver lagar mat och i tillägg till detta har jag idag också, tada, målat naglarna.
Så fort jag kommer tillbaka från Varberg på fredag ska de klippas jättekorta igen.
Jag tänker att man som författare är som en pianist, och att vi alla har olika favoritfingerställningar. Mina är att fingertopparna måste möta tangenterna och det funkar inte med långa naglar, jag skriver helt enkelt sämre då.

Ungefär så.
I morgon ska jag upp tidigt, så förhoppningsvis kan jag somna i tid i kväll.
För säkerhets skull kommer jag att peta i mig Voltaren.
Den där armen, ni vet.


Inga kommentarer: