Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 1 juli 2015

Min kropp brakar uppenbarligen kroppsdel för kroppsdel,

för idag har ryggen lagt av. I alla fall väldigt nära.
Jag har varit öm längst ned vid svanken ett tag och naprapaten sa att det nog var en disk som låg fel. Idag måste den ligga totalfel.
Det är det där med att jag måste sova på rygg -när jag helst vill ligga på sidan - som är boven tror jag.
Well, jag knaprar väl lite Voltaren under dagen, det brukar funka och emellanåt kan det mota bort ett annalkande ryggskott.

Jag har bara en punkt på agendan idag och det är att skjutsa Jonathan till Uppsala och fram till dess har tabletterna verkat.
Tjohej ändå.
Solen skiner ju!


1 kommentar:

Ebba Range sa...

Aj, aj - låter inte så bra det där, säger jag som är Verkmästare sedan 33 års ålder.
Ingen fibro - utan rejäla doningar.
Hoppas att du blir 'läkt' snabbt!