Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 27 augusti 2015

I eftermiddag

tänker jag göra det populära "skriva på café." Det har jag aldrig gjort förut och det kanske är värt att prova i alla fall.
Jag tycker ju annars att jag sitter utmärkt i min soffa med datorn i knäet.
Ett skrivbord är inte skönt just nu, armen gillar inte den vinkeln ett dugg, så vilken tur att jag är en sofförfattare där överarmen i princip kan hänga rakt ned.

Under förmiddagen tänker jag istället lata mig, läsa en papperstidning, äta lite och dricka klart mitt morgonkaffe.
Jag letar fortfarande efter att en lampa ska gå upp om nästa bok, kanhända finner jag idén i Damernas Värld!



2 kommentarer:

cyndi sa...

Lycka till med caféskrivandet.
Har aldrig testat.
Är för lättstörd.
Men där kanske den där lampan finns.
Det tror jag :-)

Ebba Range sa...

Inte heller testat det.Hur var det?
Novell??? Nyfiken ... strut!