Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 7 augusti 2015

När man hittar en sådan här,

Och inser att man regelbundet gjorde anteckningar när ens barn var litet, kan man gråta av glädje.
Där står orden, första tanden, stegen, gitarren, julen, dagis, musiken, resorna till Västkusten, fröknarna, första vännerna, flyttar, operationer, vikt och längd, när slemproppen gick, förlossningen och så mycket kärlek sida upp och sida ned.

Tack till mig själv för att jag skrev ned det som jag inte trodde fanns dokumenterat någonstans.

Hurra!

Inga kommentarer: