Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 11 augusti 2015

Nej, nu har jag sett klart.

No more Mad men for Åsa.
Tv-serien kunde inte vaska fram en enda sympatisk manskaraktär och det är möjligt att alla dessa skitstövlar kommer att genomgå enorma förändringar under seriens gång, men det tvivlar jag på och jag har heller inte tid att vänta på det.
Adjö. Aldrig mer.

Istället började jag se på Empire, som finns på Viaplay (och som går på 3:an.) Jag har inget att säga om den än eftersom jag bara såg första avsnittet igår.
Har ni sett den?

Tisdag och jag börjar jobba direkt.
Tjohej!

2 kommentarer:

Agneta sa...

Jag tittar nästan aldrig på tv. Och tittar jag så är det Rapport eller Aktuellt. :(
(Men visas Notting Hill, Love Actually mfl, då tittar jag gärna!)

Åsa Hellberg sa...

Mäh, tv som är underbart! :)