Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 1 september 2015

Första september. Äntligen!

Jag har sett i min FB-grupp att många lider mer när det är dåligt väder och det kanske är samma sak för mig.
Min arm är usel idag, men humöret är däremot på topp, kan jag meddela. Jag har fått min älskade höstmånad, ska strax packa upp Gloria som ska få ännu en puts och det regnar ute.

Jag har också vägt in mig för tvåmånadersutmaningen med mina gamla vänner. Jag väger mig ALDRIG annars, det är jätteskönt att låta bli, men här är vi tuffa och meddelar varandra våra framgångar så jag hade inget val om jag ville vara med.
Än så länge känns det finfint.
Som om kilona rinner av mig redan.

Wohooo.

1 kommentar:

Ezter sa...

Idag kan du väl titta in hos mig :(