Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 26 september 2015

Strax dags att sätta igång med att få ett ansikte på plats.

Det har inte funnits där på ett tag.
Senast jag lyfte en pensel var väl i mitten av augusti, tror jag.
Jo, mascara har jag haft sedan dess. Jag duttar på det emellanåt när jag ska träffa Nisse, annars skiter jag i det helt.
Men smink är kul eftersom det förändrar så inåt bängen.
Håret är inte så mycket att göra åt, det behövs två fullt fungerande armar för att få till det.

Det här skrev jag i morse, och glömde att posta.
Nu är jag hemma, äter en kombinerad lunch/middag för fler gånger idag orkar jag inte laga mat, och är nöjd och glad efter dagens signering.
Det är ofantligt roligt att träffa läsare, tycker jag. Vissa har läst allt jag har skrivit och andra vet inte alls vem jag är. De tre timmarna går fort, även om det inte är köer framför bordet så är det alltid någon som vill småprata lite.

Naturligtvis kom jag hem med böcker.
Jojo Moyes nya som jag ska sträckläsa i morgon.
Helt ledig söndag, störtskönt.
Hoppas att det spöregnar.


2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Hade tänkt komma förbi och hälsa men kände mig litet ruggig och fastnade framför datorn.

Åsa Hellberg sa...

Tack, du var ju så snäll och kom senast! Krya på dig om det är så att något är på gång!