Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 30 oktober 2015

Jag är så trööött,

men måste till Farsta centrum eftersom mitt kaffe snart är slut (!).
Jag har åstadkommit lite idag i alla fall och om jag kan tupplura senare, kanske jag kan få till ännu lite mer framåt eftermiddagen.

Nisse har lite pyssel i morgon på dagen, så jag snor åt mig en extra skrivdag bara sådär. Annars brukar jag ju försöka vara ledig de helger han inte jobbar, men i morgon blir det perfekt att få lite mer tid innan jag lägger bort manuset några dagar.
På måndag och tisdag ska jag jobba med novellen, sedan får vi se när Gloria är klar hos min redaktör.

Jag älskar mitt jobb, har jag sagt det?

Inga kommentarer: