Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 15 oktober 2015

Jag fick svar på ett sms 04.23.

Det var Jonathan som sa att han var på väg till centralen.
Mitt lilla moderliga tips hade jag messat i går kväll: Glöm inte att ställa väckarklockan.
Uppenbarligen funkade det.
Han är på väg till Amsterdam på en mässa/festival i ett par dagar. Jätteroligt för honom att han kom iväg (tror jag i alla fall, planet ska lyfta 6.30) och att hans vapendragare åker med: Richie som han delar studio med, och deras gemensamma manager Steven.

Jag kunde inte somna om, hade ont i armen och är fortfarande vrålhungrig trots att jag har ätit ett par ägg och lite skinka.
Well.
Jag tänker att jag försöker jobba lite nu, så får jag väl helt enkelt somna om när jag har ätit en frukost till. Värre saker har hänt.

Ungefär så.
Torsdag.
Heja!

2 kommentarer:

Ezter sa...

Det är skönt när de hör av sig :)

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen!