Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 12 november 2015

Jag har känt mig skitig idag.

För att jag svettades kopiöst under min tjocka jacka.
Men nu är jag ren och fin och redo för att se Wicked, som börjar halv åtta (den är tio i sex här nu.)

Jag har inte ätit någon middag, men jag har ätit en hel del under dagen: en eländig frukost med bara bröd och marmelad (för att jag missade att man skulle beställa, inte bara ta det som fanns som jag gjorde), lunch (sallad) och fika (morotskaka), och på hotellet har jag nu ätit två kex, en banan och druckit en kopp Nescafé som alltid finns på brittiska hotell (alltså pulvret och en vattenkokare.)

Jag har gått runt hela Hyde Park idag, från Marble Arch till Knightsbridge och sedan utmed parken till Piccadilly circus, Regents street och Oxford street fram till Marble Arch där jag började. Lämnade hotellet klockan halv tio och var tillbaka halv fem.
Armen är okej, jag tar värktabletter, och är inte alls lika rädd för att stöta ihop med någon som jag var bara för drygt en månad sedan vilket känns skönt.
Sedan sitter den ju fast, jag kan knappt tvätta mig utan min pinne med tvättsvampen som jag har hemma, men jag gör mitt bästa med att vränga det som går att vränga ...

Well, som vi säger i London, we hörs i morgon.



2 kommentarer:

Mia sa...

Vi var på Showstopper ikväll. Den var ju fantastisk!

Åsa Hellberg sa...

Visst var den! :)
Jag har precis kommit till hotellet efter att ha sett Wicked. Också fantastisk, men på ett helt annat sätt.