Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 25 november 2015

Jag vaknade i natt av min älskade arm.

(Jag tror att den känner vad jag känner för den, så det kanske är bättre med milda ord än svordomar. Med kärlek kan man ju komma långt, sägs det.)

Än så länge är det alltså en sådärdag, men oj vad den kommer att bättra sig.
Jag ska till exempel bjuda ett par gamla kollegor på lunch, bara en sån sak.
Gloria får klara sig utan redigering idag, men det har jag planerat sedan länge. Jag har ungefär 120 sidor kvar, alltså tre dagar av ren redigering, innan jag ska leta synonymer och dutta med småsaker i fram till min deadline den sjunde december.

Och med er tänker fortsätta prata om min lilla lilla värld. Det är bara i den jag känner mig hemma och trygg just nu.

Men det är löning för de flesta idag och många behöver vår hjälp.
Här finns jättefina gåvor att ge bort till både julklappar och födelsedagar.

Jag stöder UNICEF med det jag kan och måste säga att det gör att jag känner mig som en bättre människa.
Att göra något för andra är banne mig bättre än terapi.




1 kommentar:

Ezter sa...

Krya på den gulliga armen ;)