Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 29 december 2015

Många många har frågat mig om

inte Sonjas sista vilja ska bli film, och hade det varit upp till mig så hade ju det skett för länge sedan såklart.

I dagarna har vi (Grand Agency och jag) i alla fall tecknat ett optionsavtal med ett filmbolag.
Det betyder i sin tur att de kommer att undersöka möjligheten att faktiskt filmatisera Sonja. Ett manus skrivs, man äskar pengar från en massa ställen och när allt sådant är okejat överallt och man har ett produktionsbeslut så köper man filmrättigheterna som är nästa steg.
Därefter kan det bli nåt.
Kanske.
Men jag känner författare som har sålt filmrätten och så blev det ändå ingenting, alltså ropar man hej den dagen allt är klart för start och skådisarna är ombytta och jag står i kulissen och fnissar.

Men.
Någon har tyckt att det är värt att undersöka och bara det gör mig jätteglad!
Det var väl en bra början på en tisdag?

8 kommentarer:

Ezter sa...

Verkligen en bra början! Hoppas det blir av :)

Simona sa...

Det är faktiskt jättejättejätteroliga nyheter!

Åsa Hellberg sa...

Ezter. Ja, hoppas! :)

Simona; visst är det!

Hanna Lans sa...

Wohoooo, vad kul!!

Sofia Fritzson sa...

Fantastiskt roligt! Den skulle göra sig utmärkt som film!

Åsa Hellberg sa...

Hanna och Sofia; tack, buskul!

Elisabet Nielsen sa...

Spännande!

Åsa Hellberg sa...

Elisabet; ja, visst är det!