Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 30 december 2015

Vilken skillnad!

Hanna, det här är verkligen en behandling för dig och ditt hår!
Oliplex. Lägg det på minnet och läs på.
Det som var bränt skulle jag säga "läktes" till 80 %. Sedan tog hon bort några fnöskiga topparl, och nu känns håret mer eller mindre helt återställt.

Det återstår för mig att göra ett par behandlingar hemma, det tredje steget av tre.
Sedan kan man blanda in Oliplex i färgerna när man slingar det på salongen nästa gång. Det blir aningen dyrare men man behåller hårets kvalitet.
Det som hade "bränts" i mitt hår var enbart de blekta slingorna, som också är skörare än de färgade.

Nu ska jag korrläsa Gloria, tjohej!

Inga kommentarer: