Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 11 januari 2016

För mig var David Bowie Let´s dance-plattan.

Little China girl. Tidigt 80-tal. Jag har inte googlat exakt när den kom men någonstans där.
Utöver det gjorde han ju magiska låtar som jag har lyssnat på genom åren.

Igår pratade man om honom på P4, jag minns inte om vad men programledaren sa att det hade tagit honom en stund att ta Let´s dance till hjärtat, men att han sedan älskade låten.
Och i förrgår såg jag en intervju med Johan Renck som har regisserat Bowies video, som väl kom ut bara häromdagen.

En fantastisk artist och kompositör. Så sorgligt att han redan är borta.


3 kommentarer:

cyndi sa...

Tur för oss att han fanns här ett tag.
Som person och musiker.

Agneta sa...

Hörde nyheten på radion i morse. Riktigt tråkigt. Jag älskar verkligen många av hans låtar. De finns ju kvar såklart ... Tror att hans senaste skiva släpptes i fredags, samma dag som han fyllde 69.
Att vara så sjuk och ändå orka ge ut en skiva, det är häftigt.

Cicci H sa...

Jag håller med dig. Så snygg han var utöver sången. Dessutom är jag väldigt förtjust i filmen "Merry christmas mr Lawrence ". Sorglig o vacker. Låten är oemotståndlig