Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 7 mars 2016

Det är precis ett år sedan Toscana kom ut,

och nu är det bara två månader kvar tills Gloria finns i butik.
Den här veckan går hon till tryck och om tre veckor har jag första exemplaret i handen.
Helt galet.
Hela året har förresten varit rätt knäppt med armar, nya manus och redigeringar.

Nu är jag halvvägs igenom Sjuan, och än så länge gillar jag som tusan.
Tur.

Ikväll tycker jag att ni ska se på åttan, 21.00.
Flickorna i Dagenham.
Jag tror att jag har tipsat om den tidigare, men om ni missade den då kan ni alltså se den ikväll.
Bygger på en sann historia.
Sa jag se den?


1 kommentar:

Ezter sa...

Härligt med böckerna!