Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 5 mars 2016

Jag har ställt in dagens träningspass.

Vet inte om jag har något på gång i kroppen, eller om jag bara är trött.
Jag avvaktar idag så kan jag jympa i morgon istället.

Istället börjar jag jobba en timme tidigare än en vanlig lördag, vilket alltid är bra eftersom jag är bäst så här dags.
Idag är det fylla på sjuan som gäller (alltså fylla på som i att lägga till!) och jag måste bestämma mig för var, vem och hur.
Det återstår också några trådar. Jag vill ju inte lämna mina karaktärer utan att ha gett dem något form att avstamp inför framtiden.
Lämnar dem dinglande gör man bara i finlitteraturen.

Jag fastnade igår kväll framför Youtube och James Corden.
Har ni sett hans Carpooling (samåkning i bil)? Så himla roligt. Ni MÅSTE se.
James är britt och leder The late late show, emellanåt ser man honom i någon film, som i till exempel Sånger från Manhattan (som är grym feelgood, se se se är mitt betyg.)

Anyhow.
Här är han carpooling med Adele.

Simona, det här är till dig!






1 kommentar:

Simona sa...

Ja, älskar det klippet! Tack!