Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 26 april 2016

Här görs inte många knop.

Vi lullar till badstranden och tillbaka. Äter, sover, läser och det händer att vi ser på Svt world på en tv med usel bild.
Vi har bränt en panna och en näsa, men det är nog allt hittills.

Nu är klockan halv nio här och jag ska väcka mamma.
Oftast brukar det vara tvärtom men jag vaknade tidigt idag trots att jag läste min bok till mitt-i-natten.
Den här.


Jag tycker väldigt mycket om den.

Ungefär så.
Hejsvejs från Cypern.

2 kommentarer:

Nattugglan sa...

Visst är boken bra!
Dina med:)
"Sonjas sista vilja" är den enda bok jag har läst om direkt, två gånger efter varandra....
Då förstår du hur bra jag tycker att den är!
Hej svejs,
Carola

Åsa Hellberg sa...

Haha, tack!