Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 5 maj 2016

God morgon.

Idag ska jag fixa min balkong. Det är möjligt att jag sa det redan igår ... men det är åldern. Jag har ett minne som är förfärligt dåligt men jag KÄMPAR.
Min mamma löser korsord, och det ska ju vara galet bra för hjärnan. Jag hör aldrig att hon letar ord så som jag gör.
Nu har inte det där ett dugg med pelargoner att göra.
Eller blomjord.
Jag har tre självvattnande blomlådor som inte ska hängas upp, i dem ska jag odla mina jordgubbar men det är väl lite tidigt för det än förmodar jag.

Jag visar er en bild när jag har puntat klart.
Vad ska ni göra denna - för väldigt många - långa helg?
Fixa en balkong som den nedan?


Inga kommentarer: