Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 30 augusti 2016

Det här var igår innan jag gick på mitt första träningspass på 2,5 månad.

Idag kan jag nätt och jämnt (jämt?) gå. 
Well, allt är som det ska vara helt enkelt.
Jag kände inte av knäet ett dugg och axeln hängde mer med än den gjorde före sommaren.
Hurra på alltihop det där.
Idag gör jag inte många knop, men i morgon är det jympa.
Tjoho. På riktigt!

Jag fortsätter läsa, det känns som en finfin uppgift idag medan jag fortsätter ladda för torsdag.
Fru strukturerad är på banan och på gång. 
Jag har varit så arg på så så mycket och på så många så länge, att det är skönt att känna att det har runnit iväg. 
For now.
Hehe.
Istället känner jag mig vänligt inställd till det mest.
Och lite pipig.

Vi går mot min mest berörande årstid då det mesta får mig att gråta högt och skvalande.
Som julpolis har jag gjort mitt. 
Från och med nu är allt tillåtet och ju tidigare desto bättre.
Hurra på det med.





Träningsladdad.

1 kommentar:

Ezter sa...

Det är dumt att gå omkring och vara arg, men ibland är man det ändå...