Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 17 september 2016

Igår pajjade min Apple-tv.

Min favvis, som har jag inkopplad i sovrummet, och som vaggar mig till sömns varje kväll med någon bra serie.

Man kan laga det själv om man har rätt sladd. Har jag det? Nä, det har jag inte!!
Man kan ta den till en apple-store om man har kvittot kvar. Har jag det? Nä, det har jag inte!!

Så jag försöker mig på att ta en tur till Webb-hallen där jag köpte den. De kanske har mina uppgifter, eller i alla fall rätt slags sladd.
Annars ska jag ju till Täby idag, och där finns en Apple butik som kan fixa. Det är ju det där med garanti och kvitto då.

Grr.


1 kommentar:

Elisabet Nielsen sa...

Trist, hoppas att det löser sig. Min kökslampa har fått gå i pension eftersom lampor med rätt sockel inte längre tillverkas. Hade sett rätt mörkt ut inför hösten, om inte en kompis lånat ut en skomakarlampa hon inte behöver för tillfället.