Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 28 november 2016

En punkt på dagens agenda.

Jag ska prata med min förläggare om Sonja3.
Det lilla lilla jag har hört henne säga har varit idel hejarop, så det känns superskönt. Nu ska vi prata om första kapitlet som vi tänkte lägga in i Gloria-pocketen.
Redigeringen kommer jag inte att påbörja förrän efter jul, då jag får den stora feedbacken (även om jag har fått hejarop så kommer det att vara massor att göra. Hurra. Jag älskar att redigera!)

Annars jobbmässigt innan jul väntar jag på att få se förslag på omslag till Gloria i pocket och hoppas hoppas hoppas på att jag kan få ett filmmanus på Sonjas sista vilja (vilken grej det vore bara att få se ett helt manus, men jag är helt redo för att det inte blir mer än så här vilket ju ändå har varit fantastiskt så här långt. Om det avslutas nu ska jag berätta vilka skådisar som har varit påtänkta!)

Min tanke på eget nytt manus har varit att starta provprojektet första december, men tror att jag skjuter på det ett par veckor för jag behöver vara ledig mer, eller rättare sagt läsa mer.
En tredjedels bok räknas inte.
Målet är tre under semestern och därför behöver jag läsa förmiddagar, för precis som när jag skriver så hoppar bokstäverna på eftermiddagen.
Hinner det dessutom bli mörkt är mitt ena öga fortfarande knäppt efter glaskroppsavlossningen. De små dammtussarna kommer fram när jag tänker lampor. Märkligt, men så här dags märker jag inte av det på samma sätt.

Det var väl det.
Advent hörrni. Rätt fint ändå!

3 kommentarer:

Kristina W sa...

Men gud så spännande med filmmanus! Hoppas att det blir av :D

Anonym sa...

Film ! Jippi /Meit

Åsa Hellberg sa...

Kristina och Meit, eller hur! :)