Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 24 november 2016

Torsdag i semesterstugan.

Och jag kom på ännu en romanidé sent igår kväll.
Återigen en som kan vara svår att genomföra, men å andra sidan så är ju det utmanande och det är vad jag behöver för att drivas framåt - inbillar jag mig i alla fall.
Den andra idén som jag har fnulat på ett tag ska jag börja testskriva första december, hur det kommer att gå har jag inte en aning om, det får vi se efter testandet.

Men än så länge har jag semester.

Somnade före tolv i natt, men när jag vaknade strax efter sju var jag för tung för att kliva upp (!), så jag somnade om tills klockan ringde halv tio.
Den ringer så dags varje dag för att påminna mig om att ta mina hormoner, som det händer att jag glömmer med svettig resultat ...

Idag har jag träningsvärk, Hallelujah, rätt åt mig och skönt!
Nästa pass hoppas jag är på lördag, det är väntelista och några före mig i kön, men det brukar alltid bli bortfall i sista minuten.

Det var väl det. Solen skiner i förorten. Jag ska ta en promenad senare. Det är väl ungefär så upphetsande mitt liv är för ögonblicket.
I morgon kväll ska jag äta middag med en av mina äldsta och absolut bästa vänner som jag nog inte har sett på två, kanske tre, år.  Hon bor i Söderköping, men hennes man jobbar i Stockholm, och hon kommer till stan i morgon och jag är bjuden till deras Stockholmslägenhet.
Ska bli jätteroligt att ses!

Vi hörs kanske senare.
Jobba på.
Moahahaha.

Inga kommentarer: