Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 17 november 2016

Ungefär tre gånger per år

går jag till frissan. Idag är en av dem.
Numera får jag grå tinningar och det är inte så charmigt tycker jag själv. Resten syns inte så mycket och utväxten är fortfarande blond men lite dassigare i färgen kanske.
Anyhow, det är ju ett sådan lyft för håret att få kemikalier i det!
Och sedan är det ju roligt att vara fin när jag ska UMGÅS resten av året.

Ikväll ska jag på Forumfest och bland annat umgås med den här glada bönan






i morgon på födelsedagsmiddag.

Nästa helg, första advent, har vi traditionsenligt bull - och julgodisbak och tecknad film här hos mig (bara min lilla familj)
och första december ska jag på julbord.
17 december är det 50-års partaj för Jonathans pappas flickvän och då är jag bjuden.
Ni fattar att jag är busy (nej, inte jämfört med vanligt folk men jämfört med mig själv!) och behöver bli fin i håret?

Allt ska bli superkul!

And yes.
Avokadon ser ut att vara boven till mitt "magproblem."
Wohooo.



4 kommentarer:

Simona sa...

Wohooo - vad kul vi ska ha!

Kristina W sa...

Hoppas att du blir riktigt supersnygg i håret och ha det så kul på festen :)

Elisabet Nielsen sa...

Om du vill testa någonting som ger håret ett bättre och hälsosammare lyft än kemikalier kan jag rekommendera Friekosör på Södermalm som jobbar 100%-igt ekologiskt med egentillverkade och fullständigt ljuvliga ekologiska produkter.

Amanda sa...

Ja ja, vad är väl en bal på slottet ...