Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 22 december 2016

Jaha.

Här händer inte mycket. Jag är vaken en liten stund, försöker ta piller innan frossan kommer för när febern blir för hög mår jag illa och sedan sover jag. Ungefär så. Det går faktiskt ingen nöd på mig alls. Jag är van att klara mig själv och van vid att slöa. Haha.

När Jonathan var riktigt liten var jag aldrig sjuk, och när jag blev det någon gång senare blev vi det aldrig samtidigt. Det är något med det där att hålla en vårdnadshavare på benen. Vi hade ingen annan och då var det bara att stå upp.
Psyket är en skön grej, måste man ju ändå säga.

Annars då?
Jo tack. Jonathan skulle behöva skjuts idag för att få hem en större grej från posten, men hoppas att han kan ta en taxi, alternativt får hjälp av någon annan.
I morgon ska vi ha uppesittarkväll, och då måste jag vara bättre så att jag kan spela Bingolotto som vi har gjort i alla år.
Vi skulle egentligen sätta ljus på farmors grav, men vi gör det så fort jag orkar.
Maten kommer mellan två och fem och jag behöver åka till apoteket, men det är nog allt i morgon. Skinkan är färdigkokt och jag struntar i egna köttbullar, så allt som behöver på julafton är småsaker.

Och Aladdin.

5 kommentarer:

Agneta sa...

Krya på dig!
Hög feber är hemskt. Usch.

Ezter sa...

Krya på dig!

Annika Estassy sa...

Hoppas att du mår bättre i morgon!

Åsa Hellberg sa...

Tack, alla!!

Anonym sa...

Jag har också legat mer eller mindre "däckad" i över en vecka men nu är jag kry nog att gå till några vänner en timme eller två.
Jag vill önska dig/er en riktigt välsignad JUL
Sanna