Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 3 januari 2017

Bra dag.

Jag kom inte ut, för när jag var redo för det var det mörkt.  Och hade snöat. Så kan vara när man är i en skrivbubbla, minsann.
Det är fortfarande roligt och jag fortsätter så länge jag har flyt och får till storyn som jag vill.

I morgon ska det bli snöstorm, om jag har förstått det rätt.
Nu ska jag inte så långt så att det påverkar min dag, direkt.
Nästa gång jag måste någonstans blir nog när jag ska få feedback på Sonja3 i Bonnierhuset om någon vecka eller två.
Sedan ska jag till Enköping i februari, till ett bibliotek, och sedan till Skövde (tror jag att det var) första april. Tror att det också är en bibliotek.

That´s it, utöver träningen på Friskis (som jag börjar på lördag, hurra!)
Snacka om ett stillsamt förortsliv.
Gäsp.


Inga kommentarer: