Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 23 januari 2017

Dagens lunch med finfina författarkkollegor.


Från vänster i varje bild:

Anna Fredriksson, Caroline Eriksson, Susanna Dilber




Katarina Bivald, Catharina Ingelman-Sundberg och Anna igen.


Ninni Schulman(som inte alls ser ut som på den dåliga fotografens bild) och Viveca Sten


Så här ser Ninni ut. Och Caroline som har vänt bort huvudet på min bild.
Och så fick Malin Persson Giolito vara med eftersom jag snodde bilden på FB!




Josefine Sundström och Simona Ahrnstedt.




Hela gänget. Alla författare på samma förlag, Forum.
Så himla viktigt att få umgås och prata om processer, framtid, utveckling och sånt som man behöver dryfta eftersom man är ensamarbetare nästan jämt.





Otroligt trevlig. Sedan fikade Jonathan och jag och det var också störtmysigt.
Väldigt fin dag på stan!

I morgon börjar jag redigera på riktigt.
Hurra!



2 kommentarer:

Simona sa...

Hurra vad lyckat det var!

Åsa Hellberg sa...

Ja, verkligen!