Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 10 januari 2017

Det blir inget party ikväll.

Jag har något i ögat som sticker, kliar och är jobbigt sedan igår kväll när jag tvättade av mig sminket. Så jag stannar hemma och blundar istället för att spela boule.

Jag tror att jag är lite rädd också. Det kändes så här i det andra ögat innan glaskroppsavlossningen och jag vill inte att det händer igen. Det går säkerligen inte att stoppa, men andra ögat är fortfarande fullt av molntussar, särskilt när det är mörkt runt mig, och jag vill inte ha det så på bägge!

Å andra sidan kan det vara en ögonfrans, eftersom det kom först när jag tvättade mig igår. Jag har tvättat igen, använt ögondroppar igen, men skavet går liksom inte bort så fortsätter det måste jag väl kolla det förmodar jag.

På fredag ska jag få feedback på Sonja3 av Teresa. Hurra.
Direkt därefter börjar jag redigera, vilket jag ser enormt mycket fram emot.
Jag läste bara igenom manuset en gång innan jag skickade det, så jag har långt ifrån tröttnat.

Ungefär så en tisdag när jag faktiskt har tränat.
Min kondition är i ett helt bedrövligt skick, kan jag meddela ...


2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

De där ögonen. jag fick några droppar mot torra ögon av en dagispersonal. De hjälper nog lite, när jag kommer ihåg att ta dem...
Hur gick det med din bäddmadrass, köpte du nån ny efter att du reklamerat?

Åsa Hellberg sa...

Jag köpte ingen ny. Den gamla funkar och jag tror att om jag bara tränar blir nacken bra igen!