Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 1 januari 2017

GOTT NYTT ÅR!

Vad härligt. Första januari, 2017. En bra dag så här långt. Jag har varit uppe i ungefär 45 minuter och har precis ätit frukost. Två ägg, med lite strösslad stark ost på.
Det är tillbakagång till gamla vanor som gäller från och med idag. Jag har ätit bröd hela julen och återigen påmindes jag om att min mage får ont av fullkorn. Vanligt bröd är betydligt bättre.
Men nu är det brödstopp igen. Och sockerstopp.
Hurra!

Strax ska jag duscha, dutta på mig lite parfym och klippa mina nu långa röda naglar jättekorta.
JAG BÖRJAR JU SKRIVA IDAG, HERREGUD!
Lite sen start men de slutade ju aldrig bomba i natt.
Nu har jag inte läst några nyheter än men jag hoppas att djur och människor klarade sig bra.
Misse var orolig, hörde smällarna trots dövheten.
Idag är han också trött. Jag fick mata honom med medicinen på sked, i morse.

Well.
Halv elva är jag igång med projekt provskrivning.
Vi får väl se vad det blir av det.
Jag har fyra idéer och kanske ska provskriva allihop, känna efter vilken som känns bäst?
Jag gör ju lite som jag vill med två böcker klara i pipeline (Nikki och Sonja3).
Ysterheten vet just nu inga gränser. Det ska bli så roligt!
Hurra!

Hoppas att ni också har haft fina helger och ser fram emot 2017!




3 kommentarer:

Simona sa...

Hurra!
Jag jobbar också!

Hurra för oss!
Gott nytt 2017!

Åsa Hellberg sa...

Hurra!!

Kristina W sa...

Du är så sjukt produktiv Åsa! En riktig inspiration :) 2017 kommer att bli grymt :)