Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 2 januari 2017

Jag vet inte när jag ska landa i att vakna i normaltid,

i morse hade jag tänkt vakna åtta men måste ha stängt av larmet.
Förmodar att jag får tvinga upp mig fortsättningsvis. Jag skriver bäst tidigt på dagen och så här dags är det lite sämre.
Men, med det sagt: nu kör jag igång. Ska bara duscha först.
Wohoo.

Ps. Det är vinter på gång. Buskallt. Det känns rätt gött ändå.
Ps igen. Äsch. Kollade just. Minus 17 stod det igår. Nu är det ändrat till minus sex. När det är som kallast under veckan som kommer. Det är väl inte särskilt kallt ändå. När jag var i New York för nästan exakt två år sedan var det minus 25. Det är kallt!



Inga kommentarer: