Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 14 januari 2017

Min första veckas återgång till Friskis

är avklarad, och idag går jag på vecka 2 med ett corepass.
Just nu är tanken att fortsätta träna lördag, tisdag och torsdag och det kommer oftast att funka hoppas jag.

Det som återstår är att få lite rutin med mina sovtider och där måste jag helt klart blir strängare nu när jag börjar jobba mot ett mål som förlaget, och inte jag själv, har kommit med.
Men igår, i slutet av säsong två (och då hoppade jag över mycket som jag inte ville se igen) var det både spännande och fint och det gick inte att stänga av.
Så idag är jag trött (igen) men fattar i alla fall vad det beror på.

Tjingenling så länge!


Inga kommentarer: