Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 10 februari 2017

Bokomslag

Som jag har vevat det under morgontimmarna.
Och som vanlig blir drömmarna rätt galna, även om de handlar om ett omslag.

Vi skulle ha fotat det igår egentligen, men det är nu flyttat till på onsdag nästa vecka.
Min sista innan deadline måndagen den 20:e.
Vi har tänkt få med första kapitlet ur nya Sonja i Gloriapocketen och det brådskar ännu mer så idag ska jag fokuksera på det och skicka det till min redaktör innan jag jobbar med resten.

Idag har jag allt jag behöver hemma och behöver inte lämna lägenheten för en sekund. För mig är det de bästa dagarna.

Men:
I morgon ska jag på musikal, Book of mormon, som jag har pratat om tidigare och har sett både HÄR  i London och HÄR i New York.
Lika bra båda gångerna.
Jag kan vara nästan för yster inför morgondagen.

Här är öppningsscenen från Tony awards för några år sedan.

Men den bästa öppningsscenen jag någonsin sett är ur Lejonkungen, som jag såg ensam i London. Jag satt längst fram på kanten och var HELT blown away. Den håller inte samma klass hela vägen (vilket Book of mormon) tycker jag, men bränner man allt krut så här så är det kanske inte så konstigt.

4 kommentarer:

Simona sa...

Herregud, jag RYYYSER, så vackert.

Simona sa...

Haha. Sen kom jag att tänka på första avsnittet i Modern Family när Cam ska presentera Lily.

Åsa Hellberg sa...

JAG VET!
Du måste ta med barnen och se den!

Jag ska någon gång när jag har råd igen, ta med Jonathan och Linnea ett dygn till London och se just Lejonkungen.

Simona sa...

Min äldsta fyller 18 nästa år, vi kanske åker då. Den yngsta HATAR musikaler, haha.