Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 februari 2017

Det blev en bra dag till sist.

20 sidor ren DYNAMIT!
Alltså typ.

I morgon måste jag jobba med administration först och främst men hoppas att jag hinner lite manus också. Det är en sådan där omskrivningsssida som kommer härnäst och om jag får den på pränt är jag nöjd.

Det återstår ungefär 35 sidor att redigera och det vore grymt om jag kunde ha dem klara på onsdag. Vi ska förvisso fota då, men det är någon gång på eftermiddagen och om jag bara kommer igång på morgonen så kan det funka.
Sedan börjar jag om igen och har då fyra dagar på mig att kolla så att alla förändringar hänger ihop, att trådar är välsydda och jag kan pilla i detaljer på ett sätt som jag inte har gjort nu - i alla fall inte på alla sidor.

Åh, det här skulle bli en fantastisk film, sa min förläggare när hon hade läst.
Well.
Jag tycker att det blir en jäkla bra Sonjabok också!
Hurra!