Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 27 februari 2017

Har vi någon diagnos?

Nä, det har vi inte.

Ett misstänkt extra revben, men det kan man bara bekräfta med röntgen.
Jag har i alla fall fått övningar som jag ska göra varje dag med både gummiband och utan och det ska jag verkligen göra också.

Men hållningen är super, bålen stark och det är nacken som är spöket.
Jag ska träna på och har fått en ny tid om tre veckor sen får vi se om det hjälper.

Vi pratade också om arbetsställningar och egentligen finns det ingen forskning som säger att det ena är bättre än det andra (sitta, stå, mjukt, hårt), sa han, så man får känna efter själv vad som känns bra MEN att röra på sig ofta och träna är bättre än motsatsen.

Ikväll ska jag äta rätt tidigt och sedan lägga mig för att se alla mina tv-serier som kommer med nya avsnitt på måndagar.
I morgon upp i tid, tvätta bil och besiktiga den innan jag ska tvätta kläder.
Så om inte förlaget vill att jag ska göra något i morgon, är jag ledig då också.
Häpp.

(Jag hade influensa i två veckor över jul när jag skulle ha haft semester, så jag FÖRTJÄNAR extradagar nu.)