Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 9 februari 2017

Idag har jag

1. Skrivit förslag på kort säljtext till Sonjas andra chans
2. Skrivit förslag på lång säljtext till Sonjas andra chans.
3. Skrivit kort text till bokinsida, Nya Sonja,  om mig själv.
4. Skrivit långt text om mig själv till Forum (eller snarare bearbetat en jag har arbetat på tidigare, den var rätt klar.)
5. Arbetat om baksidestexten till Glorias pocket (ett förslag till Månpocket.)

Bra jobbat Åsa.

I morgon är det tidig uppgång för då har jag massor med jobb i manuset. Deadline är inte långt borta och jag har väldigt många sidor kvar att redigera.
Idag orkar jag inte mer.

Ungefär så.
Vi kan väl höras, typ?

Inga kommentarer: