Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 6 februari 2017

Jag tänker en hel del på vad jag ska göra när Misse inte finns längre.

Under förutsättning att jag själv mår bra såklart finns det två alternativ.

1. Jag vill flytta till en trea, få ett arbetsrum.

2. Jag vill flytta till en superbillig etta, där världen istället är en möjlig arbetsplats.

Ni fattar.
Å ena sidan, å andra sidan.

När jag blir en gammal tant kan ju en etta vara skönt.
Å andra sidan kan en trea innebära att man kan ta emot nattgäster på ett annat sätt.

Strax hämta tvätt och sen ska jag JOBBA!
Då tänker i alla fall jag ingenting utanför manuset.
Det är skönt.

5 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

En etta är ofattbart att någon vill bo i tycker jag! Allt på samma ställe, jobbigt!

Linas drake sa...

Trivs du inte längre i lägenheten, eller kommer det att bli för jobbigt och tomt att bo kvar då? Eller har du ett behov av att förändra? (Bara nyfiken :-) )

Åsa Hellberg sa...

Eva-Lotta, haha.

lina; trivs som fisken men skulle gärna vilja resa sen och den är dyyyyr som tusan. Kanske inte har råd med både och. Det är bara funderingar, och som du ser så svingar de åt alla håll:)

Ebba Range sa...

Nog går det att bo i en etta ... nåja, än har jag inte packat upp allt. I min lilla hyresrätt får man bo när man är 65+ ... du har något att se fram emot! Här i huset finns en gästlägenhet, med ett litet kök och fyra bäddar á 150:-/natt. En samlingssal med kök som man kan boka och låna gratis.
Två tvättstugor i huset, källsortering i samma hus. Dessutom mitt i trivsamma Vasastan.
Det är bara ett aber ... inte så snorbillig men allt är tipptopp, välskött, modernt, trägolv till o med i köket, vägghängd ugn, vackert kaklat badrum med vägghängd toalett. Underbar balkong mot väster.
Dessutom en vacker, ganska stor sovalkov - där jag har en dubbelsäng i svart smide. Nöjd är bara förnamnet.

Åsa Hellberg sa...

Ebba; det låter perfekt!