Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 29 april 2017

På spa, bjuden av agentMaria.

Vilken supermysig dag vi hade; Maria, min förläggare Teresa och jag.
Morgonrocken ni ser på bilden hade jag på mig från jag kom in på, tills jag lämnade, Yasuragi.
Under den en baddräkt. Man fick inte ha en egen utan alla fick en sådan svart ni ser på bilden längre ned.





De här varma källorna utomhus var underbara. Som varma badkar där vattnet aldrig blev kallt. 
Sedan testade jag min arms simförmåga i 25 metersbassängen inomhus (28 grader) och den höll i de femtio meterna jag testade.
Men jag känner att det inte är hundra fortfarande så det är en rätt seg historia, det där med Frozen shoulder. Det har gått ungefär 2, 5 år sedan den började göra ont.

Vi avslutade dagen med att äta en supergod middag innan vi,  8 timmar senare, vände hemåt igen.
Tusen tack, Maria.






En fantastisk födelsedagsfirande är därmed till ända och från och med idag återgår allt till att vara som vanligt. Just idag ska jag läsa, tvätta och handla. I morgon läsa. 
På måndag börjar jag jobba i manuset igen.

Hoppas att ni får en riktigt härlig långhelg!

Med min fining på Griffins 



2 kommentarer: