Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 12 april 2017

Då är sommarkläderna på.




Det blev de beiga istället för vita överdragen den här gången. 
Stackars Misse är förvirrad. Massor med grejer överallt eftersom jag verkligen MÅSTE rensa det enda lilla förrådet jag har och slänga sådan som bara ligger och tar plats (och som inte går att sälja.) Det är så skrymmande med kuddar, fällar och täcken att det är helt galet. 
Mitt förråd är 2x2 meter och helt fullt av de andra soffklädslarna (grå och vit), julsaker

Utanför dörren har jag en insamling som tar allt från kläder till hushållsprylar som gardiner, typ. Superbra.
Annat slänger jag och känner mig galet nöjd eftersom jag behöver ANDAS.
Just det. En sväng till Ikea hann jag också med. 

I morgon kommer Jonathan och Linnea hit.
Äntligen. De var här i julas senast. 

Det var väl det. Nu ska jag försöka lugna katten lite. Han vägrar ligga i soffan som han alltid brukar.



1 kommentar:

Unknown sa...

Kan rekommendera vakuumpåsar för smart förvaring av täcken, kuddar och annat av textil (dock ej för sådana med dun)