Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 10 april 2017

Måndag,

efter en helg som på många sätt har var berörande. Så förfärligt sorgligt, fruktansvärt och  till sist fint med Stockholmarnas samling.

Nu höjs rösterna, precis som väntat, och jag hoppas att de flesta sansar sig och inser att hat inte är lösningen. Det är terroristers lösning och jag hoppas att det inte ska bli vår nu när vi hela helgen har propagerat för kärlek. Att 12 000 personer har gömt sig efter ett utvisningsbeslut betyder inte att de är potentiella terrorister bara för att det var den här mannens situation.

Idag ska jag presentera Sonjas andra chans för säljkåren i Bonnierhuset och sedan ska jag försöka sätta min in i ett nytt bokföringssprogram eftersom mitt gamla har slutat tillverkas. Jag tycker att det är sååååå omständligt och besvärligt, men det måste göras.

Hoppas att ni får en fin påskvecka!

1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Vi måste fortsätta tro på godheten, det finns inget alternativ! Lycka till, låter som ett tråkjobb med bokföring ;)