Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 20 maj 2017

I morse,

efter frukosten, satt jag i min bäddsoffa när den plötsligt började röra sig. Och bordet framför, och vattnet i flaskan som stod på bordet.
Mamma, i sitt sovrum, märkte inget.

Nu hittade jag vad som hände.
Min första.
Lite märklig känsla, och jag kan bara tänka mig hur en starkare skulle kännas.

Det blev sol till sist idag. Och storm. Vi tar en paus en stund och tupplurar.

I går kväll åt vi ett ställe där ägaren luktade pyton. Så illa att det faktiskt var kväljande så fort han gick förbi. Vi slängde i oss maten och jag bad om notan innan vi ens ätit upp.
Sedan gick vi till ett favvisställe och åt glass och jordgubbar som tröst.
Äckliga gubbar som inte tvättar sig utan bara öser på mer parfym.
Urk urk urk!

Nu har jag ätit choklad utan att behöva tröstas ett enda dugg.
Bara för att det är lördag.
Och semester.
Nästa vecka blir det en skvätt redigering igen.
Häpp!




2 kommentarer:

Simona sa...

Ojdå. Jordbävning. Mon Dieu.

Åsa Hellberg sa...

I know!