Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

onsdag 19 juli 2017

Men en kropp i ständig förändring,

kanske jag borde sluta titta på alla fina kläder som jag aldrig någonsin mer kommer att kunna ha och istället vara tacksam för att jag hade samma vikt och kroppstyp från 18 och till 50 där jag kunde glida i precis vad som helst.
Jag tror inte att jag förstod vad som hände med min kropp innan den gamla liksom var över.
Well.
Utseendemässigt bryr jag mig inte ett enda dugg, jag är så fin som jag är.
Men kläderna! De tajta fodralen. Bara ärmarna. Urringade. Jag måste tänka om och har fortfarande inte riktigt förstått hur.

Så om någon av er har en gigantisk ... överdel, och har tips på en axelbandslös BH (jag vill inte ha genomskinliga band) som faktiskt sitter uppe utan att man ska behöva dra i den hela tiden, så hojta gärna till.

Annars idag ser det ut som det gör varje dag: jag jobbar och är ute.
Hej hopp.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Den bästa bh-tipset för stor byst är PrimaDonna oavsett om det är med eller utan axelband. http://www.kvinnligtunder.se/bh1/hud-bh-satin-seamless-0161331-cognac

Mvh
Birgitta

Åsa Hellberg sa...

Tack för tipset!!

Ebba Range sa...

Har inget bh-tips eftersom jag sedan den senaste ryggskadan, febr 2016 samt bältros samma år i bh-höjd - inte kunnat ha någon alls. Buuu ...
Alltid varit smal och när jag var 57 gifte jag mig i en underbar kort sidenklänning i stl 36 - men vid 60 kom omformningen och numera kan jag klä mig så pass 'smalt' så att expediter plockar fram 40/M fastän jag har L eller mest XL/44-46. Men, alla de smala trotjänarna finns inte längre i min garderob. Känns konstigt.