Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 21 augusti 2017

Måndag,

och arbetsdojjorna sitter på. Igår läste jag ut Sonjas andra chans och hittade ett korrfel som är mitt eget fel men som inte var fel när jag skickade in manuset innan korr.
Så irro!

Idag är en av arbetsuppgifterna också att läsa men inte för att "läsa" utan för att hitta en stämning som jag är ute efter och som jag inte hittar i mitt eget huvud just nu. Då är läsa fantastiskt. Mycket bättre än att se på film och tv-serier där en stämning beskrivs på andra sätt.

Ikväll ska jag på en release, i morgon träna, på onsdag tvätta, på torsdag träna, på fredag vila, på lördag träna och på söndag vila.
Jag ska förstås jobba alla dagar också, ville mest beskriva att livet från och med nu rutas in igen. Det tycker jag väldigt mycket om. Rutiner är verkligen min grej.

Det var väl det.
Måndag.
Bra, så här långt!


Inga kommentarer: