Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 3 september 2017

Alltså, det är ju inget kul att vara sjuk.

Jag hade tänkt jobba i helgen, men det gick ju inte förstås.
Nu ger jag mig måndag och tisdag också, men på onsdag tycker jag nog att jag borde vara frisk nog för att stå bakom slrivbordet (nu har jag försökt stava det tre gånger coh skiter i det) igen.
Men.
Jag gör inte ett smack för att riska något så har jag fortfarande feber och huvudvärk tänker jag ligga blickstilla.

Jag ska ju på så himla mycjet kul framöver, med start på söndag med SIMONA 50 ÅR, på Gjörveln. Någon mer än jag som ska dit?
Ska bli så himla roligt!

Det var det. Fortfarande bråkar Comhem och Discovery. Det är så fånigt och kundovänligt att jag egentligen blir tokig, men ska istället kolla in Telias utbud. Nu hade de samma fajt häromsistens, men då stängdes väl inga kanaler, eller?



3 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Jo bl.a. Femman försvann någon dag, sen kom den igen. Krya!!!

Kristina sa...

Usch då. Krya på dig :(
Jag ska och fira Simona! Hoppas att det kommer mycket folk :) Det är hon sååå värd :) Och vackert septemberväder kan väl vädergudarna fixa?

Åsa Hellberg sa...

Tack!!