Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

lördag 9 september 2017

Bra jobbat, Hellberg!

Haha, telefonen frågar om jag här helt säker på att jag ska publicera den här bilden.
Jag säger ju att det är en bra lur det här.
En annan gång kanske jag tänker till innan jag trycker iväg något dylikt.


Jaja.
I morgon ska jag vara fin igen. Då ska jag på födelsedagskalas till Gjörvelns slott och Simona som fyller 50.

Jag gjorde ett bra jobb idag, det är det viktiga. Jag är svårt sugen på att börja skriva på den här romanen på allvar, men ska försöka hålla mig till den första december som jag har satt som avstampsdatum (ni som följer mig vet ju att jag inte slarvar med sådant)

Dels vill jag skriva mer på den hemliga och sen ska jag ju redigera min Nikki.
Många projekt, precis som jag vill ha det, men fokus ligger på ett i taget. Så fort jag får tillbaka Nikki släpper jag allt annat och så fort första redigeringen är klar av henne, hoppar jag på de andra projekten igen.

Grymt bra plan.

Tumme upp på det!


2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Härligt Åsa!

Eva-Lotta sa...

Vilken fråga av telefonen ;) Ha det riktigt trevligt nu på 50års kalaset idag!