Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 3 oktober 2017

Håll en tumme för att Fårdan vill hänga med till Småland,

och tillbaka för att därefter dra till Gävle fram och tillbaka.
Nästa vecka flyger jag till Skåne på turné, och efter en veckas vila ska hon till Sala och veckan därefter till västkusten.
Hon har inte körts så många mil på åratal.

För säkerhets skull har jag laddat mig med Voltaren.
Nacken var lagom förtjust efter mässan och ryggen är okej med jag känner av den fortfarande, så mediciner är det som gäller i mina bilgamla säten.
Och en kudde för rumpan.

Jaha, det var väl den rapporten denna morgon.
I morgon är det den 5:e och min styvpappa fyller år i himlen.
Morfar fyller 112 år den 9:e.




2 kommentarer:

Elisabet Nielsen sa...

Hoppas hon håller ihop och tar dig dit du skall. Lycka till!

Eva-Lotta sa...

Om en vecka hoppas jag vi ses! Vet du var man får reda på mer? Bor ju en bra bit ifrån, varken samma kommun eller län, så vet inte var jag hittar info.