Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

söndag 12 november 2017

Check på hemligt manus,

Håll en tumme för att det blir antaget!
Check på momsredovisningen.
Håll en tumme för att jag har gjort rätt.
(Det är programmet som räknar, inte jag. Men jag måste ju lägga in alla siffror rätt.)

Alltså är jag ledig resten av dagen, det är ju lyxigt som tusan.

Jag läser gamla och nya inredningstidningar som ligger på hög här hos mig. Vissa skriver jag spara på, då innehåller de något jag tycker är inspirerande. Resten läggs i pappersinsamlingen.

Är ni intresserade av inredning?
Jag är det utan att kunna designers och sånt.
Det är ögat som måste gilla det jag ser.

Jag läste någon gång att Barbra Streisand inte klarade att blommorna utanför fönstret inte passade ihop med inredningen inne i bostaden och jag FÖRSTÅR PRECIS!
Det har med harmoni och hjärnan att göra. Inbillar jag mig i alla fall.
Haha
När jag hade besök av dem som ska hyra lägenheten efter mig förstod jag snabbt att min stil inte alls föll dem i smaken.
Och så är det ju.

Vi gillar olika, tack och lov!

Hej hopp.


1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Vi pratade just om det idag, att de flesta har det mer pyssligt än vi. Men jag gillar inte en massa prylar...