Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

tisdag 28 november 2017

Mordet på orientexpressen


Ny vs gammal


Den gamla minns jag egentligen inte så mycket från, märkte jag när jag såg den nya idag.
Men storyn kunde jag ju i stora drag i alla fall. Kanske var det det som gjorde att det kändes lite segt, eller så var det att storyn är gammal. Men skådisarna var förstås magnifika. 

Från den första minns jag egentligen bara Ingrid Bergman (i en roll som hon väl vann en Oscar för?) men ser på fotot att Lauren Bacall också var med. Jag älskade hennes memoarer. Och Ingrid Bergmans. Och Sickan Carlssons ...

Well. Lång och Bra dag med mina älsklingar.
I morgon ska jag flytta igen.




Inga kommentarer: