Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 6 november 2017

Parkering- Check.

Här har jag parkering utanför dörren för 250 kronor i månader.
I nya lägenheten, som ligger snuddande nära innerstan, kostar det antingen 15 spänn i timman kl 8 - 19, eller med boendeparkering 75 kronor per dag, alternativ 1100 per månad ,men då måste man hålla koll på städgator och sånt.
Och skrapa rutor, förstås.

Jag valde alternativet parkeringshus. 1300 i månaden, men då får Fårdan stå där och jag behöver inte bry mig om snö, kalla nätter eller annat som inte hon gillar längre.
Kyla får låsen att gå i baklås och vindrutetrokarnas säkring att gå (hände härom morgonen för första gången den här vintern.)
Tänkte att hon skulle hålla några mil till och tror att garage är bättre än ute, även om det blir 200 kronor dyrare.

Och så har jag skaffat en ny hemförsäkring.

Återstår flyttfirman.
Har fått in en offert på fast pris.
En annan på rörligt.

Jag ska försöka se om jag har skrivit ned (här i bloggen) hur lång tid det tog senast (den firman som jag sedan blev ovän med för latmaskeri som jag fick betala för. Grrrrr.)

Typ så.
Nu ska jag jobba ett par timmar.
700 ord kvar.




1 kommentar:

Eva-Lotta sa...

Bra val, man ska vara snäll mot gamla damer! (Bilen alltså!)