Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

måndag 18 december 2017

Jag har ju fått umgås med de här två




i några dagar och än är det inte över. Idag ska vi äta julbordslunch ihop, och sedan får vi väl se om jag kan släpa med dem till Stortorget och julmarknaden i Gamla stan (Gamla stan eller Gamla Stan?) Eftersom julbordet är på Riddarholmen så är det ju nära.

På fredag gör jag mitt sista jobb för i år ... om man bortser från redigeringen av Ett oväntat besök som börjar från och med i morgon bitti. 
22 december mellan 13 och 15 finns jag i Akademibokhandeln i Farsta.