Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

torsdag 21 december 2017

Då har jag satt tänderna i manuset.

Mer ett nafs än ett stort bett men jag ger mig själv tillåtelse till det nu de närmaste dagarna, men ju mer jag gör desto bättre är det förstås.
Den här boken är annorlunda, känns det som. Kanske inte lika lätt att ta till sig, inte lika omedelbar. Jag vet inte, själv gillar jag den som tusan.
Den har en riktig konflikt, inget som går att "prata om" och så löser sig allt.
I maj ska den gå att lyssna på  och i september kommer den i inbundet format.
Samma inläsare, hoppas jag. Hon – Gunilla Leining – ska i alla fall ha fått frågan. Hon fick så mycket beröm för Sonjas andra chans att det vore jätteroligt om hon vill och kan läsa in Ett oväntat besök också.


I alla fall:
Jag ska jobba med den nu på förmiddagen och sedan ska jag tvätta. Och kanske titta efter en tvättmaskin på blocket. Det vore enormt skönt att ha en i lägenheten men verkar onödigt att köpa en sprillans ny.

Typ så.
Och dagens tips: Stressa inte ihjäl er.
Det blir jul nästa år också!

2 kommentarer:

Robert W sa...

Spännande!

Jag kan väl få passa på att önska dig en riktigt god jul!

Åsa Hellberg sa...

Tack detsamma, Robert!