Mina föreläsningar.

Jag berättar om ett författarliv som kanske har sett lite annorlunda ut än många andras. Min vardag i skrivsoffan i förorten. Uppväxten i Fjällbacka. Den ensamma mamman med världens bästa son. De slitsamma åren med heltidsjobb och pendling. Om hur var att debutera med en självbiografi som alla ville prata om och om hur surrealistiskt det är att få se sin bok på topplistor och att vid femtio år fyllda plötsligt ha en helt ny karriär. För referenser, kontakta till exempel Borås stadsbibliotek, Bollnäs bibliotek, Värsås bibliotek. Bokning sker via Författarcentrum

fredag 1 december 2017

Nu är jag i läget

"Oj, det är mycket mer än jag trodde att det skulle vara."

Men jag kämpar på.
Idag har jag köpt och packat kartonger och en borrmaskin, skänkt grejer till Stadsmissionen, kollat in mitt nya garage, sett att mitt namn har kommit upp i entrén och på min dörr och nu ligger jag däckad i soffan och är svintrött.

Men på det igen i morgon.
På söndag ska Jonathan och Linnea få se sin nya lägenhet men jag tror inte att jag hinner åka med dem, jag har för mycket kvar att göra, men ska kämpa på i morgon.
Tror att det blir tidigt sänggående idag, det känns så.

Hoppas att ni får en fin helg!

2 kommentarer:

Eva-Lotta sa...

Hur var garageplatser?

Åsa Hellberg sa...

Den var okej, låg lite långt in men det kommer att bli toppen!